Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

Ποδηλατόδρομος Μ. Γερουλάνου

Αγαπητοί συνδημότες
Ονομάζομαι Ηλίας Πέτρου είμαι Αρχιτέκτονας και ζω στην Αργυρούπολη με την οικογένειά μου από το 1992.
Θα ήθελα να πω δυο λόγια σχετικά με το έργο του ποδηλατόδρομου στην Μαρίνου Γερουλάνου.
Είδαμε να ξεκινάει το έργο της κατασκευής του ποδηλατοδρόμου.
Με μεγάλη απορία μάθαμε οτι υπάρχουν αντιδράσεις, κυρίως από τους επαγγελματίες που έχουν επιχειρήσεις στην Γερουλάνου.
Για αυτό βρισκόμαστε εδώ σήμερα, για να συζητηθεί δηλαδή και αυτό το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο।
Η δική μου παρέμβαση είναι αυτή -του πολίτη που ενδιαφέρεται για την πόλη του και θέλει να την βλέπει να γίνεται όλο και καλύτερη όλο και πιο ανθρώπινη। Ενδιαφέρομαι όπως όλοι μας για εμάς και τα παιδιά μας μέσα στον χώρο που ζούμε και την ποιότητα που μπορούμε να πετύχουμε για τον χώρο αυτό εμείς οι ίδιοι με την στάση μας και τις αποφάσεις που παίρνουμε και αφορούν στην οργάνωση της πόλης.Έψαξα να ενημερωθώ για το έργο. Βρήκα πληροφορίες στην ιστοσελίδα του Δήμου «argyroupoli.gr».

Γιατί αυτοί οι άνθρωποι αντιδρούν? τι δεν τους αρέσει από το έργο? τι φοβούνται ότι θα χάσουν? Στην άσχημη περίοδο που διανύουμε με την οικονομία όλοι περνάμε δύσκολα και έχουμε δίκιο να είμαστε ανήσυχοι।

Σκέπτομαι το έργο και αυτά που ακούω από τους συνδημότες μου τα θετικά και τα αρνητικά φτιάχνω μια ζυγαριά και προσπαθώ να ζυγίσω τα υπέρ και τα κατά.
• θα γίνει ολική ανακατασκευή του πεζοδρομίου στην μια πλευρά της Γερουλάνου και στην νέα μορφή που θα πάρει το πεζοδρόμιο θα υπάρχουν δυο λωρίδες μια ανά κατεύθυνση για τα ποδήλατα ΚΑΛΟ ΑΥΤΟ. Θα μπορούμε να κυκλοφορούμε με ποδήλατο στην πόλη μας ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ (Σήμερα ένας ενήλικας μπορεί να το κάνει? ναι αλλά με πολλά εμπόδια, ένα παιδί? όχι δυστυχώς κινδυνεύει.)
• Η διαδρομή του ποδηλατοδρόμου θα γίνει σε όλο το μήκος της Γερουλάνου ΚΑΛΟ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ Θα έπρεπε η διαδρομή να είναι πιο μεγάλη και να καλύπτει το σύνολο του δήμου. Αξίζει να το προτείνουμε και ας ελπίσουμε να γίνει σε μια δεύτερη φάση.
• Θα προβλεφτούν και διαδρομές που θα συνδέουν τον μικρό ποδηλατοδρόμο με το μετρό καλό και πολύ χρήσιμο.
• Θα υπάρχουν και δημοτικά ποδήλατα ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ το έκαναν στο Παρίσι και σε πάρα πολλές μικρές και μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, εκεί πέτυχε, οι πολίτες τα χρησιμοποιούν τα δημοτικά ποδήλατα και εξυπηρετούνται.
• Θα διευθετηθούν οι θέσεις στάθμευσης με οριοθέτησή τους από την κατασκευή των πεζοδρομίων έτσι ώστε στις διασταυρώσεις να τηρείται η οδηγία του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τα αυτοκίνητα να μην παρκάρουν στις γωνίες οι πεζοί και τα ποδήλατα την στιγμή που διασταυρώνονται με τα αυτοκίνητα θα έχουν την απαιτούμενη ορατότητα να διασχίσουν την διασταύρωση χωρίς να κινδυνεύουν. ΚΑΛΟ ΑΛΛΑ ΘΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ αυτές οι παράνομες που για κάποιο παραλογισμό που μας διακατέχει τις έχουμε αποδεχθεί. Κάτι πρέπει όμως να κάνουμε για τις θέσεις στάθμευσης έχουμε ανάγκη κι άλλες πολύ περισσότερες.
• Θα μειωθεί το πλάτος του οδοστρώματος δηλαδή εκεί που κυκλοφορούν τα οχήματα ΔΥΚΟΛΕΥΟΜΑΙ ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΩ ΣΤΗΝ ΖΥΓΑΡΙΑ χρειάζομαι μια πιο τεχνοκρατική προσέγγιση για το κυκλοφοριακό στην Αργυρούπολη τι θέλουμε να πετύχουμε? που θέλουμε να ρίξουμε το βάρος της κυκλοφορίας και που θέλουμε να την κάνουμε πιο ήπια? σίγουρα έχουμε ανάγκη από μια γενικότερη μελέτη που να δίνει κατευθύνσεις τι να γίνει για να εξασφαλίσουμε τις ανάγκες μας.
• Κάποιος είπε δεν θα μπορούμε να διπλο-παρκάρουμε για να κάνουμε τις αγορές μας και να ενισχύουμε με αυτό τον τρόπο τον αγαπητό επιχειρηματία συμπολίτη μας αυτό το να διπλο-παρκάρουμε ΠΟΥ ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΩ ΣΤΗ ΖΥΓΑΡΙΑ το ξεπερνώ γιατί άλλωστε χαμηλώνει πολύ το επίπεδο της κουβέντας।

Προσωπικά βλέπω πως ο ποδηλατόδρομος είναι ένα θετικό έργο για την πόλη μας।

Συμφωνώ ότι τα στοιχεία που θα με βοηθούσαν για να πάρω την απόφαση αν δέχομαι το έργο η οχι δεν είναι πλήρη. Με την εμπειρία μου ίσως (είμαι μελετητής και έχω βρεθεί αρκετές φορές στην θέση να πάρω αποφάσεις) μπορώ να δώ ότι το έργο θα εξυπηρετήσει την πόλη και τους πολίτες θα αναβαθμίσει την συνολική ποιότητα της ζωής μας τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά.
Οσο για τους συμπαθέστατους επιχειρηματίες πιστεύω ότι τελικά θα ωφεληθούν από την αναβάθμιση της Γερουλάνου όπου έχουν γίνει δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας η πεζόδρομοι η εμπορική κίνηση μεγαλώνει ίσως το θέμα να είναι αν θέλουμε και άλλη εμπορική κίνηση ` στην Γερουλάνου।

Αυτό που μας λείπει για να κατανοήσουμε την αναγκαιότητα και την τελική ποιότητα όπου αυτή υπάρχει τέτοιων αποσπασματικών έργων όπως ο μικρός ποδηλατόδρομος της πόλης μας είναι ένα όραμα ένα κοινό όραμα για το σύνολο της πόλης που ζούμε.
Οι αρχιτέκτονες οι μηχανικόί οι πολεοδόμοι έχουμε μάθει στις σπουδές μας πως όταν έχουμε να μελετήσουμε και να σχεδιάσουμε για την υλοποίηση κάποιου έργου το κάνουμε εξετάζοντας το περιβάλλον του έργου πρώτα στην μεγάλη κλίμακα και κατόπιν στην μικρή Πρώτα στον γενικό χώρο και διαδοχικά στους μικρότερους μέχρι να φτασουμε στον τμήμα του χώρου που αφορά το συγκεκριμένο έργο ας πούμε του ποδηλατόδρομου της Γερουλάνου. Το λέω αυτό γιατί κατανοώ πλήρως την ανησυχία όλων εκείνων που αντιδρούν. Ανησυχούν για το αβέβαιο μέλλον και την διαμόρφωση της ζωής μας από τα δημοτικά έργα. Δεν έχουμε τα στοιχεία που θα μας έδιναν την ξεκάθαρη εικόνα του τι τελικά θα πετύχουμε ξεκινώντας με τον κάθε ποδηλατόδρομο με το κάθε έργο και τις συνέπιες καλές η κακές που θα φέρει αυτό στην ζωή της πόλης μας. Θα είναι μόνο αυτό το κομμάτι ή θα επεκταθεί σε όλη την πόλη Τα αυτοκίνητα πού θα χωρέσουν? μήπως υπάρχει χώρος για δημόσια παρκινγκ? Το αυτοκίνητο που έχει σήμερα τον πρώτο ρόλο στις μετακίνησης για κάθε απόσταση μακρινή η κοντινή μήπως στα όρια του δήμου μπορεί να αντικατασταθεί πχ από ασφαλείς και ευχάριστες πεζές η ποδηλατικές διαδρομές? Έχουμε κάτι άλλο στο μυαλό μας που μπορεί να μας καλυτερεύσει την ζωή? Αποφάσεις πρέπει να παίρνονται αλλά δεν βλέπω οι άνθρωποι να σκέφτονται ιδιαίτερα την ευρύτερη στρατηγική.
Όλα αυτά και πάρα πολλά άλλα επιμέρους ζητήματα πρέπει κατά την γνώμη μου να οργανωθούν και να αντιμετωπιστούν κάτω από το γενικό ΘΕΜΑ: που έχει τίτλο η οργάνωσης και η διαχείρισης του δημόσιου Χώρου
Η οργάνωση και η διαχείριση του δημόσιου Χώρου πρέπει μα γίνει ένα ζήτημα ανοιχτό στους πολίτες και να βρεθεί ο τρόπος να δραστηριοποιηθούμε όλοι για αυτό.
Το κοινό όραμα της καλύτερης της πιο ανθρώπινης πόλης πρέπει να σχεδιασθεί καθαρά και να αποτυπωθεί σαν εικόνα σαν φωτογραφία, να γίνει αποδεκτό από την πλειοψηφία των πολιτών, να αποτελεί για την δημοτική διαχείριση τον προγραμματισμό που θα υποδεικνύει το τι πρέπει να γίνει να προκύψουν από αυτό δράσεις και έργα και να σχεδιαστεί η υλοποίησή τους σε ορίζοντα μακροπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και άμεσο.
Το κοινό όραμα αυτό να δίνει σε όλους μας τον στόχο για έργα και δράσεις χωρίς αντιπαραθέσεις για το καλό της πόλης και του κοινωνικού συνόλου।

3 σχόλια:

maddim είπε...

Ηλία μου είμαι δυστυχώς από αυτούς που δεν βλέπουν με καλό μάτι αυτά τα έργα.
Μου θυμίζουν, δυστυχώς, την ρομαντική σκέψη κάποιων που μας φόρτωσαν το τραμ για το οποίο ακόμη πληρώνει ο Έλληνας πολίτης και αναγκάζεται να κινείται ακριβά και αργά, προξενόντας κυκλοφοριακό πρόβλημα στα αυτοκίνητα.
Δεν βλέπω τι θα εξυπηρετήσει ένας ποδηλατόδρομος μισού χιλιομέτρου μήκους (που αν δεν πέσω έξω δεν θα γίνει ούτε το μισό) σε ένα προάστιο με τέτοια κκυκλοφοριακή φόρτιση διέλευσης αυτοκινήτων και όχι μόνο τοπικής κυκλοφορίας.
Πολύ σωστά θέτεις το θέμα ότι πρέπει πρώτα να μελετάς τις ευρύτερες συνέπειες και μετά τα τοπικά συμφέροντα. Μήπως θέλουμε να γίνουμε Ψυχικό; Το αντέχουμε να είμαστε μόνο οικιστική περιοχή;
Θα έβλεπα με καλό μάτι ένα ευρύτερο σχέδιο ποδηλατόδρομων και πεζοδρόμων με πάρκινκ για τα αυτοκίνητα και τους επισκέπτες όπως επίσης και ικανή κυκλοφοριακή ικανότητα των κεντρικών οδών για την απρόσκοπτη διέλευση των διερχόμενων οχημάτων που είναι πάρα πολλά στην πόλη μας λόγω του σημείου της. Επειδή όμως ζω σε αυτή την πόλη γνωρίζω ότι κάτι τέτοιο χωροταξιακά είναι εώς αδύνατο. Δεν υπάρχει ο ελεύθερος χώρος για όλα αυτά.
Αν γίνει ο ποδηλατόδρομος, τι θα οφελήσει; Έχει σκεφτεί ο μελετητής τι θα γίνεται στους υπολοίπους δρόμους; Πως θα φτάσουν οι ποδηλάτες ή οι υποψήφιοι ποδηλάτες μέχρι τον ποδηλατόδρομο; Θα έιναι τόσο επικίνδυνο που θα είναι χειρότερα από τώρα. Μόνο όσοι μένουν δίπλα στην Γερουλάνου θα μπορέσουν να επωφεληθούν από αυτό το έργο.
Να επισημάνω ότι ήδη έχει ξεκινήσει και εγώ προσωπικά σταμάτησα να πηγαίνω στο Πλαίσιο!
Η δική μου πρόταση είναι να έκανε νέα διαμόρφωση στην Γερουλάνου (στο μοτίβο που έχει ακολουθηθεί σε άλλους δρόμους) με πλάγιες θέσεις πάρκινκ στο μήκος της Γερουλάνου ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητα σε θέσεις στάθμευσης (και μηχανών) ελευθέρωση των πεζοδρομίων (που είναι ήδη μεγάλα) με μικρή διαμόρφωση για ποδηλατόδρομο. Με αυτό τον τρόπο θα υποβάθμιζε την ταχύτητα στην Γερουλάνου (χωρίς να υποβαθμίζε ιδιαίτερα την κυκλοφοριακή ικανότητά της), θα μείωνε την ηχορύπανση, θα ήτανε πιο ελκυστικοί οι περιπατοι και θα αναβάθμιζε την εμπορικότηατ του δρόμου. Ένα επιπλέον μέτρο θα ήταν η απαγόρευση μακράς στάθμευσης σε αυτές τις θέσεις ώστε να υπαρχουν πάντα θέσεις για εναλλαγή.

Ηλίας Πέτρου είπε...

Αγαπητέ φίλε
είμαι πολύ ικανοποιημένος γιατί βλέπω οτι είναι επιθυμία όλων μας
(αν και δεν ξερω πόσοι μπορεί να είμαστε) να γίνει δημόσια διαβούλευση για τα έργα και οχι μόνο που θα καθωρίζουν την ζωή μας και την καθημερινότητά μας στο Δημο που ζούμε.
Συμφωνό με τις απόψεις σου, αν και το ίδιο θα ηταν αν διαφωνούσα γιατί μεσα απο διάλογο κάπου θα καταλήγαμε.
Το μεγα ζήτημα είναι πως θα καταφέρουμε αυτή η επιθυμία μας για δημόσια διαβούλευση να μπορούσε να γίνει θεσμός με δυνατότητα να επηρεάσει τα δημόσια πράγματα.
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
που βρήκες την πληροφορία?

Φιλικά Ηλίας

maddim είπε...

Απλά, παρακολουθώ το bloq σου.